Studies suggest moderate drinking may help the brain

ALCOHOLPeople over 60 who consume moderate amounts of alcohol have a reduced risk for Alzheimer’s disease and other dementias, according to a large review of studies. (New York Times)

The analysis, which appeared in the July issue of The American Journal of Geriatric Psychiatry, reviewed 15 studies that together followed more than 28,000 subjects for at least two years. All the studies controlled for age, sex, smoking and other factors. The studies variously defined light to moderate drinking as 1 to 28 drinks per week.

Compared with abstainers, male drinkers reduced their risk for dementia by 45 percent, and women by 27 percent.

Click here for The New York Times story.

Comments

One Response to “Studies suggest moderate drinking may help the brain”
  1. Gene says:

    Hey it’s 1800 hours, Buckler.

    They did say moderate.

    Cheers.

Speak Your Mind

Tell us what you're thinking...
and oh, if you want a pic to show with your comment, go get a gravatar!